3S i samarbete med Di Akademi

Värdebaserad B2B-försäljning – metodik och verktyg för att lyckas

Vad innebär värdebaserad försäljning och hur implementerar du det i din egen organisation? Vi arbetar dagligen med det, och vet vilka utmaningar det innebär för alla delar av organisationen, och hur det ställer nya krav på säljare och sales management.

Eftersom vi ser att Värdebaserad försäljning är en framgångsfaktor för framtidens B2B-försäljning har vi också startat ett samarbete med Dagens Industri Akademi, där vi tillsammans erbjuder en utbildning med vår erfarne konsult och expert på Värdebaserad Försäljning, Bengt Gejrot.

Du eller dina kollegor får bland annat lära dig/er:

  • De senaste trenderna inom B2B-försäljning
  • Att arbeta metodiskt med värdebaserad försäljning
  • Kundens nya köpbeteende och hur du genom förståelse för denna köpprocess kan nå fram till kunden genom värdebaserad försäljningsmetodik
  • Hur du identifierar och använder värdebaserade budskap som gör dig mer relevant än konkurrenten
  • Vad som kan få dig att bli din kunds mest värdefulla rådgivare
  • Hur du utifrån kundens perspektiv i kundmöten kan identifiera kundens nytta och lyfta fram värden i det du erbjuder
  • Att arbeta metodiskt med att få förståelse för dina kunders affärssituation och identifiera dess ”pains & gains”
  • Hur du kan implementera värdebaserad försäljning i din organisation och vilka krav det ställer på resten av företaget.

Utbildningen riktar sig till alla som arbetar med affärer, till exempel:

  • Säljare, säljledare och säljdirektörer
  • Chefer och ledare
  • Marknadsförare och kommunikatörer

Utbildningen ”Värdebaserad B2B-försäljning – metodik och verktyg för att lyckas” går av stapeln den 6 maj, 09.00 – 17.00.

Läs mer om utbildningen och anmäl dig här!

 

Bengt Gejrot

Bengt Gejrot är en av Skandinaviens främsta föreläsare och utbildare inom värdebaserad försäljning. Bland kunderna finns Academic Work, DSV, Forbo Flooring, HiQ, Swedbank, UMC-WHO, Vattenfall och Vedum. Bengt har publicerat tre böcker inom området försäljning: Att sälja kunskap och förtroende (2012), Nya affärer, värdebaserad försäljning 4.0 (2017) och Managing B2B Sales 2025 (2019). Bengt är civilekonom och har en MBA från Washington State University och styrelseordförande för High Performance Solutions.