Webinar: Öka kvaliteten i kundmötet och kapitalisera på starka kundrelationer

Lär dig mer om NPS för ökad försäljning och lönsamhet.

Många banker mäter idag om kunderna är nöjda. Dessa kundundersökningar visar oftast övergripande resultat för hela banken och nedbrutet på segment som företag, privat, premium och private banking. Men de fokuserar inte på kvaliteten i kundmötet och hur enskilda rådgivare agerar. Och de ger inte underlag för att utveckla arbetssättet och i slutändan öka försäljningen.

3S har sedan 2009 genomfört mätningar för banker och har nu vidareutvecklat en unik metod som redan används i 5 länder med totalt över 600 rådgivare som löpande utvärderar sina kundmöten.

Baserat på dessa erfarenheter har vi för Sparbankerna tagit fram ett anpassat koncept för att utvärdera kvaliteten i kundmötet i syfte att utveckla kundrelationen. Konceptet ger

  • Ett verktyg för rådgivaren att utveckla sig själv och sina kundrelationer.
  • Att som chef få ett faktaunderlag för att coacha rådgivarna.
  • Ett systematiskt sätt att fånga upp kundbehov och merförsäljningsmöjligheter på befintliga kunder.
  • Att fullt ut använda möjligheterna att via befintliga kunders rekommendationer kunna rekrytera nya kunder.

 

Tid och Plats

  • Tisdag 13 mars kl 8.30 – 09.00
  • Torsdag 15 mars kl 8.30 – 09.00

Vill du anmäla dig eller veta mer, maila till info@3s.se eller ring ansvarig konsult Magnus Lundberg på 070-732 77 47. Ange vilket datum du är intresserad av. Vi kommer att skicka en bekräftelse med en länk till webinaret.

Intresseanmälan

    Välj datum du helst vill gå!